Crossløbs-serie

 Lørdag, 06 November 2021,

LINK TIL BEGIVENHED: https://my.raceresult.com/177566/info?lang=dk&fbclid=IwAR0Xb8lYag7RgSWewjkXdmqGLIXByt6MBjAtpy8UkH6aNszO4XFQVsJlUC0

Velkommen tilbage til crossløbs-serien, som jo desværre måtte holde en pause sidste sæson. Vi vil i den nye sæson, gøre alt for at I får en god oplevelse, og vi følger de til en hver tid anbefalede retningslinier fra myndighederne vedr. COVID-19. 
Vi gør opmærksom på at tilmeldingen åbner uge 36 - og at du frem til søndag den 24. oktober kan købe sæsonkort til early-bird pris.


Crossløbs-serie for alle - børn og voksne

Crossløb for dig der vil udfordres på puls, underlag og bakker. Du får et mål med din løbetræning hele vinteren, og bevarer motivationen og konditionen i den mørke og kolde tid.

Crossløbs-serie Sydøstjylland består af 7 løb, der arrangeres af og afvikles hos 7 forskellige foreninger i perioden 6. november 2021 - 12. marts 2022.

 

Hvad er crossløb?

Ved crossløb får du udfordret din teknik og kondition som løber. Distancerne er ikke længere, end alle kan være med – børn og voksne. Vi er væk fra asfalten, og underlaget kan variere fra græs over skovstier til mudder eller andet spændende underlag, og der kan også være skønne bakker, der er med til at give løbene en ekstra twist.
 

I vores crossløbs-serie er ruterne forskellige, både med hensyn til underlag, højdemeter og variation. Vi lover dig, at du vil opleve et absolut minimum af asfalt. Så blandt de 7 løb, vil du helt sikkert få din egen favorit. Fra vores evaluering, kan vi se at den rute nogle synes er den fedeste, har andre angivet som den kedeligste rute. Så derfor prøver vi at lave noget for enhver smag!
 

Crossløbs-serien er for alle, både den almindelige motionist, som ikke har fokus på at vinde og løberen, som løber for at få en god placering på resultatlisten.
 

I crossløbs-serien samler du point i hvert løb, men du behøver ikke at deltage i alle 7 løb. Tilmeld dig hele serien, også selv om du ikke kan deltage i et enkelt eller to løb. Det kan betale sig!

Foruden en individuel konkurrence er der også en holdkonkurrence, se mere under regler. Vil I deltage i denne, er det vigtigt, at alle tilmelder sig i foreningens (holdets) navn. Du kan ikke skifte klub undervejs, så det er vigtigt, at du får informationen med fra starten af. Så er du nemlig med til at samle point til jeres hold. Efter de 7 løb tælles pointene sammen, og vi kårer de 3 bedst placerede foreninger (hold).
 

Kom og vær med – og oplev den gode stemning blandt andre løbeglade – selv når efterårsregnen eller sneen dækker landskabet.


Løbsdatoer og sted 

Tryk på klubnavn og kom direkte til beskrivelse af løbet (beskrivelse er på siden ca. 1 mdr. før løbet).

Lørdag 6. november Fredericia Løbeklub Klubhuset, Fredericia Idrætscenter, Vestre RIngvej 100, 7000 Fredericia
Lørdag 27. november Vejle Idrætsforening Vejle Atletik Stadion, Helligkildevej 2, 7100 Vejle
Lørdag 11. december Horsens Orienteringklub Klubhuset, Åbjergskovvej 6, 8700 Horsens
Lørdag 15. januar Juelsminde Runners Hellebjerg Idrætsefterskole, Jens Engbjergs Allé, 7130 Juelsminde
Lørdag 5. februar Taulov Motion Skærbæk Strandpark, Brandsøvej 35, 7000 Fredericia
Lørdag 26. februar Kolding KFUM Atletik & Motion Trailcenter Seest - Hylkedal, Holbergsvej 50, 6000 Kolding
Lørdag 12. marts HLLH By Hallen, Østerled 8, Hedensted

I tilfælde af en aflysning, har vi den 19. marts 2022 som reservedato. Mere information såfremt dette bliver nødvendigt.
Se reglerne punkt 8 – regler for aflysning.

Beskrivelse af de enkelte løb finder du her på siden - senest 3 uger før løbet afholdes.
 

Distance & Tid

Første start 12.00 - dernæst 12.04 & 12.30

Drenge / piger indtil 13 år (grøn start) 1 omgang (ca. 2,5 km) Start kl. 12.04
Drenge / piger 14 – 15 år (rød start) 2 omgange (ca. 5 km) Start kl. 12.00
Kvinder 16 - 80+ (rød start) 2 omgange (ca. 5 km) Start kl. 12.00
*** Kvinder 16 - 69 (sort start) 3 omgange (ca. 7,5 km) Start kl. 12.30
Mænd 16 - 69 år (sort start) 3 omgange (ca. 7,5 km) Start kl. 12.30
***Mænd 16 - 69 år (rød start) 2 omgange (ca. 5,0 km) Start kl. 12.00
Mænd 70 år og ældre  (rød start) 2 omgange (ca. 5 km) Start kl. 12.00

Aldersgruppe bestemmes af din alder 31. december 2021, se mere under regler, punkt 2.

*** Åbne klasser
Der er åben klasse for hhv. kvinder og mænd, der ønsker at løbe en anden distance, end deres aldersgruppe normalt indplacerer dem i:
Kvinder 16 – 69 år; 3 omgange; Sort start
Mænd 16 – 69 år; 2 omgang; Rød start

Løbere, der ønsker at løbe i disse 2 klasser, konkurrerer i den åbne klasse for hhv. kvinder og mænd. De konkurrerer dermed ikke i deres respektive aldersgruppe.
DER KAN IKKE SKIFTES UNDERVEJS I SÆSONEN.

 

Priser  - inkl. tilmeldingsgebyr*

Rød og sort startgruppe
275 kr. for hele serien (7 løb) ved tilmelding senest søndag 24. oktober – herefter er prisen 400 kr.
Enkelt løb: 80 kr. pr. løb indtil fredag før løbet kl. 23.59 – herefter er prisen 100 kr.

Grøn startgruppe
150 kr. for hele serien (7 løb) ved tilmelding senest søndag 24. oktober – herefter er prisen 250 kr.
Enkelt løb: 60 kr. pr. løb indtil fredag før løbet kl. 23.59 – herefter er prisen 80 kr.

* Du bliver ikke pålagt yderligere tilmeldingsgebyr – det er inkl. i prisen. 


Der løbes med startnummer med chip og rygnummer med aldersklasse-markering (krav).

Startnummer er personligt – det må IKKE overdrages til andre!
Start- og rygnummer skal bruges til alle løb – så husk at gemme dit startnummer.
Start- og rygnummer skal være synlig under løbet.

Pris for nyt startnummer: 20 kr. Pris for nyt rygnummer: 5 kr.
Betales på løbsdagen – via mobilepay. Køb af nyt nummer senest 20 minutter før løbsstart.

 

Tilmeldingsfrist

Du kan tilmelde dig online helt frem til kl. 11.30 på løbsdagen, via dette link: Åbner uge 36 

Vi vil opfordre til, at du tilmelder dig inden ankomsten til det enkelte løb. Eftertilmelding på stedet, vil være online fra pc, hvor du selv indtaster og betaler med kreditkort. Så gør det endelig hjemmefra!

 

Praktisk info

  • Crossløbs-serien er et lavpraktisk koncept. Det synes vi er en del af charmen!
  • Vi har ikke ekstra toiletter, ekstra omklædning og dyre lydanlæg. Men bruger det der er på stedet. Derfor kan du opleve kø ved toiletterne og du skal stille dig tættere på startstregen for at høre.
  • Og selvom forholdene nogle steder er små, vægter vi muligheden for en kop varm kaffe + evt. kage efter løbet. 
  • Vi sørger for, I ved hvilke forhold der er ved det enkelte løb. Således at I er forberedte på fx toiletkø, hvis der er få toiletter, afstand til start mv.
  • Du kan vælge at få praktiske informationer tilsendt på mail senest torsdagen før hver løbsdag. Eller vælge selv at følge med på Crossløbs-seriens Facebookside. Dette vælges ved tilmeldingen!
  • Ved gruppetilmelding vil det være tilmelderens mail, der tilknyttes alle deltagerne på gruppetilmeldingen. Efterfølgende kan tilmelderen benytte linket i den tilmeldingsmail han/hun får tilbage, og skifte e-mail på de andre på holdet, således at hver især modtager e-mails om praktiske informationer, hvis dette er valgt.


Corona 

  • Vi følger de til en hver tid gældende restriktioner.
  • Vi beder jer selv have drikkedunk med, som du kan have med ud til målområdet. 
  • I tilfældes af Corona restriktioner ikke giver mulighed for indendørs hygge, vil kaffe / kage salg ske udendørs. 
  • Du må ikke møde op hvis du føler dig sløj eller har tegn på Covid-19.

 

Beskrivelse af de enkelte løb
 

Her vil du 3 uger før det enkelte løb kunne se en beskrivelse af rute, toilet og omklædnings faciliteter, parkering mv.
Ved tilmeldingen kan du også vælge om du vil have disse informationer tilsendt ca. 3 dage før løbet.
Informationerne vil også være tilgængelig på vores Facebookside: Crossløbs-serie Sydøstjylland
 

 

 

Gældende regler Crossløbs-serie DGI Sydøstjylland 2021-2022

1.  Den Sydøstjyske Crossløbs-serie afvikles hvert år i perioden oktober – marts. Serien består af syv løb, som udgangspunkt afvikles de første 3 før jul og de sidste 4 efter nytår. Afviklingsplanen for den kommende sæson udsendes senest 1½ måned før 1. løb.

Alle kan deltage i Crossløbs-serien, og har mulighed for at vinde den individuelle konkurrence.

For at deltage i holdkonkurrencen skal deltagerne være tilmeldt i holdets navn. Et hold kan fx være en forening (løbeklub, idrætsforening eller anden type forening), firma, skole, familie eller anden sammensætning.
En løber kan kun være tilmeldt på ét hold, og der kan IKKE skiftes hold/klub undervejs i crossløbs-serien.

2. Aldersgrupper

Aldersgruppe bestemmes af din alder 31. december, i det år hvor serien afvikles (2021) * som anført nedenfor:

Drenge/piger Indtil 7 år 2014 -         
Drenge/piger 8-9 år 2012 - 2013
Drenge/piger 10-11 år 2010 - 2011
Drenge/piger 12-13 år 2008 - 2009
Drenge/piger 14-15 år 2006 - 2007
Mænd/kvinder 16-19 år 2002 - 2005
Mænd/kvinder 20-29 år  1992 - 2001
Mænd/kvinder 30-34 år 1987 - 1991
Mænd/kvinder 35-39 år 1982 - 1986
Mænd/kvinder 40-44 år 1977 - 1981
Mænd/kvinder 45-49 år 1972 - 1976
Mænd/kvinder 50-54 år 1967 - 1971
Mænd/kvinder    55-59 år 1962 - 1966
Mænd/kvinder    60-64 år 1957 - 1961
Mænd/kvinder    65-69 år 1952 - 1956
Mænd/kvinder    70+ år           - 1951


* Eksempel på indplacering i aldersgruppe:

Er du 39 år den 31. december 2021 deltager du i klassen 34-39 år.
Er du fyldt 40 år den 31. december 2021 deltager du i klassen 40-44 år.
 

3. Distancer:   
 

Drenge/piger indtil 13 år 1 omgang (ca. 2,5 km) Grøn start
Drenge / piger 14-15 år 2 omgange (ca. 5 km) Rød start
Kvinder 16-70+ år 2 omgange (ca. 5 km)  Rød start
* Kvinder 16-69 år 3 omgange (ca. 7,5 km) Sort start
Mænd 16-69 år 3 omgange (ca. 7,5 km) Sort start
* Mænd 16-69 år   2 omgange (ca. 5 km) Rød start
Mænd 70 år og ældre 2 omgange (ca. 5 km) Rød start

* Åbne klasser:

Der er åben klasse for hhv. kvinder og mænd, der ønsker at løbe anden distance, end deres aldersgruppe normalt indplacerer dem i:

Kvinder 16-69 år                     3 omgange                              Sort start

Mænd 16-69 år                      2 omgang                                Rød start

Løbere, der ønsker at løbe i disse 2 klasser, konkurrerer i den åbne klasse for hhv. kvinder og mænd. De konkurrerer dermed ikke i deres respektive aldersklasse (se evt. punkt 2 for aldersklasser).

Der kan IKKE skiftes klasse undervejs.


4. Tilmelding m.m. 

4.1     Tilmelding sker via www.run2u.dk. Tilmelding kan ske til hele crossløbs-serien, eller til enkelt løb.

4.2   Startnumre: Hver tilmeldt løber får tildelt et startnummer samt rygnummer med aldersklasse-markering. Løberne beholder det tildelte start- og rygnummer i alle løb.

Den enkelte løber er selv ansvarlig for at medbringe såvel start- og rygnummer ved hvert løb. Det er ikke tilladt at folde eller ændre på størrelsen af startnummeret.
En løber, der kommer i mål uden startnummer, får ikke sin tid registreret.

Manglende aldersklasse-markering kan få betydning ved behandling af protester.

Startnummer er strengt personligt – og må ikke overdrages til en anden. Dette pga. pointgivning i den samlede crossløbs-serie.

Startnumrene har følgende farver:

       - grønt startnummer = alle løbere, der løber 1 omgang
       - rødt startnummer = alle løbere, der løber 2 omgange                        
       - sort startnummer = alle løbere, der løber 3 omgange                        

 

5. Afvikling: 

5.1     Resultater og pointgivning: Ud fra placering opnår du følgende point i din klasse:

1   70 point
2   64 point
3   58 point
4   53 point
5   50 point
6   48 point
7   46 point
8   44 point
9   42 point
10 41 point
11 40 point osv. ned til 1 point. Er der mere end 50 i en gruppe får resten 1 point.

5.1.2     Placering og protest
I tilfælde hvor chippen giver en placering, som er dårligere end den visuelle, er det løberen selv som skal gøre cross-udvalget opmærksom på dette.

5.1.3     Protest
Protesten skal indsendes senest 24 timer efter løbet til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., protesten behandles af cross-udvalget.

Ved sidste løb skal protest afgives senest kl. 14.00, således protesten kan behandles inden præmieoverrækkelsen.


5.2 Præmier:

5.2.1     Individuel konkurrence:
Der er præmier til nr. 1, 2 og 3 i alle aldersklasser samt i de 2 åbne klasser, kvinder 16-69 år (3 omgange) og mænd 16-69 år (2 omgange).

Ved rød og sort start, skal der være minimum 5 løbere i en aldersgruppe inden 2. præmie uddeles. Og minimum 10 løbere inden 3. præmie uddeles. Ved grøn start uddeles 2. og 3. præmie uanset antal deltagere i aldersgruppen.


Vinderen er den, der har flest point sammenlagt i 5 ud af 7 løb. De 5 bedste løb tæller. For at komme i betragtning til præmie skal man gennemføre mindst 3 løb.

I tilfælde af pointlighed mellem to løbere afgøres placeringen på grundlag af følgende prioritering:

  1. Placering i sidste løb.
  2. Hvis ingen af dem er med i sidste løb, er det tidligere løb der er gældende.  

5.2.2   Holdkonkurrence:
Gennem hele serien sammentælles pointene fra alle løbere på holdet (foreningen). De 10 løbere på holdet, som samlet opnår flest point, tæller med i holdkonkurrencen. Holdet dannes automatisk på baggrund af resultatlisten, og en forening har derfor kun 1 hold a 10 løbere, som tæller med, uanset hvor mange deltagere man stiller med.

Har holdet færre end 10 løbere, tæller alle løbernes point med.

Efter alle 7 løb tælles pointene sammen fra holdets (foreningens) 10 bedst placerede løbere. Point fra alle 7 løb tæller med.

Ved pointlighed afgøres placeringen på grundlag af:

  1. Flest point samlet af de 10 gældende løbere i sidste løb.
  2. Flest point samlet af de 10 gældende løbere i næstsidste løb.
  3. Flest point samlet af de 10 gældende løbere i det tredjesidste løb.

Resultatlisten for holdkonkurrencen viser kun hold med minimum 4 løbere.


6. Praktiske oplysninger:

6.1     Resultatliste vil kunne ses på Run2u.dk

6.2     På Run2u.dk, Crossløbs-seriens facebookside samt via mail, informeres før hvert løb om rute, start- og målområde, mulighed for køb af forplejning mv.
 

7. Forenings- / holdskifte 

Foreningsskifte / holdskifte under en igangværende crossløbs-serie kan ikke lade sig gøre.

 

8. Regler for aflysning

Løbet aflyses, hvis DMI eller politiet varsler, at al unødvendig udkørsel i området omkring løbet frarådes, eller hvis vejrforholdene på stedet gør, at det er farligt at gennemføre løbet, fx storm, kraftig isslag eller snestorm. En evt. aflysning varsles på løbets hjemmeside og facebook-side senest 3 timer før løbsstart. Da evt. aflysning skyldes force majeure, refunderes deltagergebyret ikke. Løbet vil så vidt muligt blive afviklet på et andet tidspunkt, der er fastsat en reservedato den 19. marts 2021.

Ved aflysning som følge af COVID-19 vil deltagerne få pengene retur i forhold til antal gennemførte løb. Pengene vil først blive tilbagebetalt efter crossløbs-sæsonen afslutning, da vi først da kan vide hvor mange løb der ikke har kunnet gennemføres.

  • Hvis minimum 3 løb er gennemført tilbagebetales startgebyr ikke
  • Hvis 1 - 2 løb er gennemført tilbagebetales 50 %
  • Hvis 0 løb gennemføres tilbagebetales startgebyr fratrukket 50 kr.

 


   

© 2018 Fredericia Løbeklub. All Rights Reserved.